Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Än är inte undrens tid förbi...

Av Mari - 19 maj 2011 21:06

...eller är det helt enkelt ett sista ryck innan jorden går under på lördag?


Nåt helt otroligt har hänt ikväll. JAG har gått elljusspåret FRIVILLIGT och jag TYCKTE OM DET!!! Jag som redan i unga år utvecklade en ganska kraftig allergi mot dylika sträckor, helt uppenbart skapade i syfte att plåga livet ur folk i allmänhet och skolelever i synnerhet. Det ska ju alltid finnas minst en mördarbacke i varje elljusspår med självaktning, ju brantare och jävligare desto bättre. Och till varje elljusspår hör även minst en sadistisk gympalärare som naturligtvis åker bil ända fram till spåret fast eleverna får gå. Helst ska det ju vara en lång uppförsbacke från skolan upp till spåret också om det ska vara riktigt bra.


Men ikväll fick jag alltså ett spontant ryck när jag var ute på en liten promenad. Egentligen skulle jag bara gå till badplatsen vid Rännösjön och kolla läget, men då fick jag syn på det där elljusspåret och tänkte att jag kan väl kolla lite i alla fall. Så då gjorde jag det. Nu var det ju ingen motionsrunda jag gav mig ut på, långt ifrån. Det var en riktigt långsam promenad med tid att njuta av fågelsången och den vackra naturen runtomkring. Har aldrig sett ett elljusspår med så vackra omgivningar faktiskt, det var ett rent nöje att gå där och det kommer definitivt att hända fler gånger.


Jag har ju bara mobilkameran så det blir ingen vidare kvalitet på bilderna, men här är några foton från promenaden i alla fall.


   En bergvägg på ena sidan...


   ...och Rännösjön på andra sidan.


   Och så spåret där emellan. Vackert!


   Mobilkameran beter sig lite underligt vid vissa ljusförhållanden... Här kommer det i alla fall att bli en tjock matta av liljekonvaljer snart.  



Nähäpp, nu är det väl snart dags att gå och lägga sig och se om det går att sova med den där sömnregistreringsapparaten jag hämtade på sjukhuset idag. Det ska bli väldigt intressant att se vad den kommer fram till.


Ha det!


//Mari 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari - 30 juni 2011 23:27

Från och med nu kommer inte den här bloggen att uppdateras mera, men ni är välkomna att följa mig på min nya blogg: marisdagbok.blogspot.com   Av nån anledning funkade det inte att göra länken klickbar ikväll. Jo, klickbar blev den, men den ledde...

Av Mari - 29 juni 2011 09:55

Jag har tröttnat lite på min gamla bloggdesign så jag håller på och provar mig fram till nått nytt. Därför kan det se lite rörigt ut här ett tag!       ...

Av Mari - 27 juni 2011 12:03

...på väg hem från Åland, men jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är bra eller dåligt. Å ena sidan är ju hemma alltid hemma, det är ju där jag har mina barn och katten. Men å andra sidan är det på Åland jag har min älskade Ålänning och det ä...

Av Mari - 22 juni 2011 23:54

Min symaskin är verkligen världens roligaste leksak!   Har sytt en mamma-necessär och två smånecessärer, en hel familj som Älsklingen sa. *S*                       ...

Av Mari - 16 juni 2011 23:30


...man måste bege sig långt hemifrån för att uppleva nåt fint. Jag tog en liten promenad till Ängomstjärn här i Matfors idag och det var en riktigt härlig utflykt bara ett stenkast från där jag bor.         ...

Ovido - Quiz & Flashcards