Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Mari - 29 maj 2011 11:05

Det är med katter som med ungar, man älskar dom förbehållslöst men ibland prövar dom ens tålamod hårt...


Igår hade Chilla verkligen fullt upp, hon var rent omöjlig. Hon älskar att vara ute på balkongen och jag trodde ju att jag kattsäkrat den med nätet jag satt upp, men tji fick jag. Hon kom på härom dagen att det går jättebra att klättra uppför nätet för att ta sig till en högre och bättre utsiktsplats, uppe på balkonggaveln. Vi är dock inte riktigt överens om huruvida det är en bra idé eller inte.


 

Att jag inte satt nåt nät där uppe beror på att det inte finns nåt att fästa det i upptill, men efter gårdagen blir jag nog tvungen att försöka hitta en lösning på det problemet.


Jag var i köket och pysslade när plötsligt grannen ringde på dörren och undrade om det var jag som hade en katt på hennes balkong. Och det var det ju. Jag blev lite förvånad ändå eftersom det är en gardin fastknuten över nätet på den sidan, det borde inte vara lika lätt att klättra där. Men på nåt sätt hade hon ju uppenbarligen tagit sig upp i alla fall. Nåväl, jag hämtade busfröet och gick in till mig och stängde balkongdörren vilket resulterade i en grymt sur katt.


Strax efteråt ringde det på dörren igen och utanför stod två ungdomar som undrade om jag visste att min katt varit uppe på balkongtaket för en stund sen... Ett sånt litet odjur alltså! Förmodligen var det den vägen hon kommit in på grannens balkong, hon hade helt enkelt tagit sig en liten promenad över plåttaket. 


När jag nu varit så grymt taskig och stängt dörren ut så tog den lilla sötnosen och bröt sig in i min garderob och hämtade en raggsocka som hon ihärdigt försökte döda. Jojo, här ska man inte komma undan ostraffat minsann.


Igår kväll när jag gick och la mig tänkte jag att Chilla nog skulle sova gott hela natten efter en sån aktiv dag, men det tänkte tydligen inte hon. Vid tretiden i morse började hon tjata på att jag skulle öppna dörren och då menar jag verkligen tjata. Högljutt. Och ihärdigt. I flera timmar. Suck. Måste fixa det där nätet idag så man får sova ifred framöver. Tror bestämt jag behöver ta en tupplur nu, jag har hörselhallucinationer i form av brandbilssirener. Inte bra.


   Balkongdörren är utmärkt att klättra på när man ska ner igen!


Ovido - Quiz & Flashcards