Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Myggbett och mystisk dammsugare

Av Mari - 13 juni 2011 16:49

I helgen när det var så varmt så sov jag på balkongen två nätter, det var såååå skönt. Konstigt nog såg jag bara till två myggor och det var nog tur det. Den ena lyckades visst bita mig, men det märkte jag inte förrän mitt på dagen igår. Det var ett helt vanligt myggbett av ordinär storlek strax ovanför högra handleden. Men jag är glad att jag inte fick fler, för nu är det som jag skulle ha en pingisboll eller nåt under skinnet. Alldeles hårt, varmt och svullet är det och det kliar i hela armen ända upp till axeln. Hade inte varit trevligt att ha 10-15 stycken såna!


Jag skrev ju tidigare idag att jag skulle städa bort all sand som blivit indragen i hallen och det har jag gjort. Min hall är nog inte ens en kvadratmeter stor, men det känns himla besvärligt att dammsuga där eftersom dammsugarsladden inte riktigt räcker nerför hela trappen. Och att hämta en skarvsladd är ju jobbigt så då blir det istället inte av att städa där nere så ofta. Men idag kände jag mig alltså tvungen och då hände nåt mystiskt! Helt plötsligt fanns det hur mycket sladd som helst i den lilla dammsugaren, jag kunde nog ha tagit mig en bit ut på marken till och med. Var kom dom där extra metrarna ifrån? Jag drar alltid ut sladden till det tar stopp och hittills har det aldrig räckt för att ta sig hela vägen nerför trappen, men det måste ju ha varit nån fnurra på sladden som helt plötsligt löste sig. Ja det får vara hur det vill med det, jag är i alla fall väldigt glad att jag hädanefter kan dammsuga hallen utan att behöva krångla! 


Och nu måste jag nog tyvärr ge mig ut i regnet och gå och handla, vare sig jag vill eller inte...


//Mari

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari - 30 juni 2011 23:27

Från och med nu kommer inte den här bloggen att uppdateras mera, men ni är välkomna att följa mig på min nya blogg: marisdagbok.blogspot.com   Av nån anledning funkade det inte att göra länken klickbar ikväll. Jo, klickbar blev den, men den ledde...

Av Mari - 29 juni 2011 09:55

Jag har tröttnat lite på min gamla bloggdesign så jag håller på och provar mig fram till nått nytt. Därför kan det se lite rörigt ut här ett tag!       ...

Av Mari - 27 juni 2011 12:03

...på väg hem från Åland, men jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är bra eller dåligt. Å ena sidan är ju hemma alltid hemma, det är ju där jag har mina barn och katten. Men å andra sidan är det på Åland jag har min älskade Ålänning och det ä...

Av Mari - 22 juni 2011 23:54

Min symaskin är verkligen världens roligaste leksak!   Har sytt en mamma-necessär och två smånecessärer, en hel familj som Älsklingen sa. *S*                       ...

Av Mari - 16 juni 2011 23:30


...man måste bege sig långt hemifrån för att uppleva nåt fint. Jag tog en liten promenad till Ängomstjärn här i Matfors idag och det var en riktigt härlig utflykt bara ett stenkast från där jag bor.         ...

Ovido - Quiz & Flashcards