Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Vad kan väl vara mer lämpligt...

Av Mari - 13 juni 2011 13:13

...en regning dag som denna än att steka sig en hög med vaniljdoftande pancakes?


Jag läste i en av lokaltidningarna att kyrkan i Ljungaverk som varit till salu en längre tid nu köpts av ett belgiskt par som ska göra om den till ett belgiskt våffelhus och då kom jag att tänka på pancakes. Suget som uppstod var helt oemotståndligt så det fanns inget annat att göra än att skrapa ihop de sista äggen och mjölresterna och vispa ihop en smet och nu sitter jag här och avnjuter dom små läckerbitarna.  


Nåt som däremot är mindre lämpligt med tanke på vädret är att sonens klass idag skulle åka till Sundsvall och bada i Himlabadets utomhusbassäng. Är det inte typiskt? Igår var det typ 30 grader varmt och strålande sol, men idag är det 10 grader och spöregn. Jag vet inte om klassen hade nån plan B i händelse av dåligt väder, men hur som helst så lär dom inte lida nån brist på vatten...


För min egen del tycker jag ändå att det är ganska skönt idag efter den senaste tidens värmebölja. Nu går det att andas igen och till och med få in lite sval luft i lägenheten som varit som en bastu i flera dygn. Friskt och fräscht! Det tråkiga är att jag skulle behöva gå och handla och även om jag inte har särskilt många meter till Ica så ser det ut som jag skulle hinna bli rätt blöt på vägen dit... Jag avvaktar en stund till och hoppas det lugnar sig lite.


Nu när det är så pass svalt att man faktiskt orkar röra sig så ska jag passa på att städa lite. Egentligen skulle jag behöva städa mycket, men eftersom orken inte är som den ska så får jag vara nöjd med det lilla som blir. Tror jag ska prioritera min lilla hall som är full av sandstrand som sonen dragit hem från Rännösjön. Kan vara bra att få undan sanden innan folk börjar klampa in med blöta skor kanske.


Ha det bra!


//Mari 




 
 
Lia

Lia

13 juni 2011 14:03

Åh, coolt att bygga om kyrkan till ett våffelhus!!

http://cayascastleofsand.blogspot.com

Mari

13 juni 2011 14:04

Ja det är ju lite annorlunda! :)

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

13 juni 2011 16:21

Hej är ny här på bloggen. Och kikar omkring lite på bloggar som kanske kan intressera mig. Har dratt igenom några inlägg och ser att du är duktig på att sy och hitta på. Hade oxå en misse som var helt tokig på att klättra på balkongen..Hon som bor här nu är mer försiktig..:)..Okej tack för mig. Titta gärna in hos mig jag håller på med ett och annat jag med..MvH..Blessing

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Mari

13 juni 2011 16:32

Hej! Ja vi verkar ha en del gemensamt faktiskt, både när det gäller "sniglande" och pyssel. :-) Tack för titten!

Mvh Mari

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari - 30 juni 2011 23:27

Från och med nu kommer inte den här bloggen att uppdateras mera, men ni är välkomna att följa mig på min nya blogg: marisdagbok.blogspot.com   Av nån anledning funkade det inte att göra länken klickbar ikväll. Jo, klickbar blev den, men den ledde...

Av Mari - 29 juni 2011 09:55

Jag har tröttnat lite på min gamla bloggdesign så jag håller på och provar mig fram till nått nytt. Därför kan det se lite rörigt ut här ett tag!       ...

Av Mari - 27 juni 2011 12:03

...på väg hem från Åland, men jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är bra eller dåligt. Å ena sidan är ju hemma alltid hemma, det är ju där jag har mina barn och katten. Men å andra sidan är det på Åland jag har min älskade Ålänning och det ä...

Av Mari - 22 juni 2011 23:54

Min symaskin är verkligen världens roligaste leksak!   Har sytt en mamma-necessär och två smånecessärer, en hel familj som Älsklingen sa. *S*                       ...

Av Mari - 16 juni 2011 23:30


...man måste bege sig långt hemifrån för att uppleva nåt fint. Jag tog en liten promenad till Ängomstjärn här i Matfors idag och det var en riktigt härlig utflykt bara ett stenkast från där jag bor.         ...

Ovido - Quiz & Flashcards