Alla inlägg den 12 april 2011

Av Mari - 12 april 2011 13:27

Idag har jag en vad många nog skulle kalla värdelös dag. Fast jag har funderat en del på det där och känner att åtminstone i mitt liv finns inga värdelösa dagar. Bara det faktum att jag fått vakna upp till ännu en ny dag har ju ett värde i sig som inte ska förringas!


Däremot har jag dagar som präglas av extremt låg produktivitet och idag är en sån dag. Köket ser fortfarande ut som en krigszon efter min födelsedag i söndags, det är ganska svårt att tro att det bara var jag och mina två barn som firade... Hela lägenheten är förresten i ett skriande behov av städning, det är grejer och katthår precis överallt. Märkligt hur en sån liten katta kan håra så enormt? Undrar om jag kan skylla stökigheten på henne också...


Jag borde alltså städa, jag borde sätta in disken i maskinen och trycka igång, jag borde hänga tvätten som är klar för länge sen, jag borde gå ut och få lite luft med mera med mera. Men jag vill inte, jag orkar inte, har inte lust, jag bryr mig inte! Det är ju faktiskt en fördel med att bo ensam, om jag inte har lust att städa och diska idag så kan jag ju faktiskt skita blankt i det utan att nån behöver bry sig. Gud så skönt!


Det snurrar många tankar om framtiden i mitt huvud för tillfället. Jag försöker verkligen se positivt på tillvaron och lita på att allt kommer att ordna sig till det bästa, men visst kommer det ett och annat bakslag emellanåt. Det är väl lite därför håglösheten infunnit sig. Även om man egentligen vet hur saker och ting förhåller sig snubblar man ibland över information som man inte vill ha och då är inte förnuftet tillräckligt alla gånger. Det kan inte hjälpas att man blir lite ledsen inombords. Nåväl, eftersom jag fyllde 25 igen i söndags så är jag ju gammal nog att veta att man får ta en del smällar här i livet, det hör liksom till. Men även om det ibland gör ont att leva så är det fan så kul!  


Apropå värdelöshet förresten, fästingar måste väl vara nåt av det mest värdelösa som finns på denna planet? Fula, snuskiga parasiter som sprider sjukdomar och inte är till glädje för nån. Jag tror inte det finns nåt djur som äter fästingar ens så jag är tveksam till om dom har nån given plats i näringskedjan. Bläää! *ryser*


Nej nu har jag inte tid med det här längre, jag har ju fullt upp med att göra absolut ingenting i flera timmar till innan det är dags att gå och lägga sig.


Ha det gott mina vänner!


//Mari


Ovido - Quiz & Flashcards