Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Lite förkyld idag...

Av Mari - 31 mars 2011 11:44

Idag känner jag mig rätt slö, slapp och likgiltig... Känner att en förkylning försöker smyga sig på men den får väl göra det då. Har faktiskt inte varit förkyld sen i början av maj förra året trots att barnen varit snoriga och hostiga av och till ända sen skolan började i höstas.


Egentligen borde jag väl ta mig ut i det fina vädret och släpa mig bort till Ica för att köpa lite mjölk till mitt té och ett par flaskor Loka för att det är gott. Och så ska man ju dricka mycket när man är sjuk... Tror bestämt att det är väldigt bra med glass också när man har ont i halsen. Dom där Ben & Jerry's-pinnarna med jordnötssmör och grejer lär visst ha alldeles extra bra egenskaper när det gäller att bota alla möjliga åkommor. Dom går dessutom alldeles utmärkt att ta i förebyggande syfte också. Jag konsumerade ett oräkneligt antal exemplar av nämnda pinne förra sommaren och se vad frisk jag har varit ända till nu!


På lördag ska visst min lånekatt Pooks åka hem. Tråkigt för vi har börjat komma överens väldigt bra. Hon brukar sova med mig på nätterna och jag kommer att sakna hennes otroligt mjuka päls. Men min egen katt Chilla blir i alla fall kvar, mitt älskade gulögda lilla troll!


Idag är det den sista mars, imorgon börjar våren "på riktigt". Jag ser att det börjat röra sig lite bland vårlökarna i rabatten vid huset mittemot och även i min kruka som jag satte mandarinkärnor i för länge sen. Igår stack den första lilla plantan upp ur jorden och den har redan tuffat till sig och sträckt på sig en hel del. Hoppas den får sällskap av några fler snart.


En sak som är jobbig med att det blir varmare ute är att man inte lika självklart kan dölja en bad hairday under en tjock mössa. Jag får jämt den mest osannolika kuddfrisyr så fort jag lutat omkull mig en stund, vilket jag ju gör ganska ofta. Det hjälper inte med att försöka borsta ner tofsarna utan det krävs en ordentlig rotblöta med efterföljande föning för att få nån ordning på eländet. Det är ju jobbigt om man bara ska springa en snabbis på affären och köpa kattmat eller nåt. Vilket jag vid närmare eftertanke faktiskt måste göra snarast, pälsbrudarna fick dom sista kulorna i morse. Men idag åker mössan på trots att det är 5 grader varmt i skuggan...


Ha det bra i vårsolen!


//Mari

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari - 30 juni 2011 23:27

Från och med nu kommer inte den här bloggen att uppdateras mera, men ni är välkomna att följa mig på min nya blogg: marisdagbok.blogspot.com   Av nån anledning funkade det inte att göra länken klickbar ikväll. Jo, klickbar blev den, men den ledde...

Av Mari - 29 juni 2011 09:55

Jag har tröttnat lite på min gamla bloggdesign så jag håller på och provar mig fram till nått nytt. Därför kan det se lite rörigt ut här ett tag!       ...

Av Mari - 27 juni 2011 12:03

...på väg hem från Åland, men jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är bra eller dåligt. Å ena sidan är ju hemma alltid hemma, det är ju där jag har mina barn och katten. Men å andra sidan är det på Åland jag har min älskade Ålänning och det ä...

Av Mari - 22 juni 2011 23:54

Min symaskin är verkligen världens roligaste leksak!   Har sytt en mamma-necessär och två smånecessärer, en hel familj som Älsklingen sa. *S*                       ...

Av Mari - 16 juni 2011 23:30


...man måste bege sig långt hemifrån för att uppleva nåt fint. Jag tog en liten promenad till Ängomstjärn här i Matfors idag och det var en riktigt härlig utflykt bara ett stenkast från där jag bor.         ...

Ovido - Quiz & Flashcards