Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Mari - 28 mars 2011 13:44

Har kommit på mig själv med att på sistone använda ordet "underbart" väldigt mycket. Kanske inte så att andra hör eller ser det, men när jag tänker på mitt liv och min tillvaro så är "underbart" ständigt återkommande.


Jag har underbart fina och goa ungar. Jag har en underbart mysig lägenhet. Jag har tak över huvudet, kläder på kroppen och mat för dagen. Efter att ha suttit på tågstationen i Sundsvall en tidig lördagsmorgon insåg jag hur underbart det är att faktiskt ha allt man behöver. Det är mer än vad man kan säga om dom tre-fyra stackare som satt ihopsjunkna på bänkarna i vänthallen och försökte värma sig en stund och sova lite med hela sitt bohag i en systemkasse bredvid sig. Deras kläder och skor hade sett bättre dagar och att döma av doften som låg över hela vänthallen var det ett bra tag sen både kläder och kroppar varit i kontakt med vatten och tvål. Undrar var dom hade spenderat resten av den kyliga natten eftersom vänthallen öppnade först kl 4:45? När jag satt där och i smyg betraktade dom hemlösa så lovade jag mig själv att jag aldrig mer ska gnälla över att jag har dåligt ställt. Jag har kanske inte allt som jag vill ha, men jag har allt som jag behöver. Och visst måste man säga att det är rätt så Underbart?


Våren är på väg, visserligen lite trevande men det går ändå åt rätt håll och det är också underbart. Min älskade lilla kisse Chilla är ett underbart sällskap, med henne känner jag mig aldrig ensam. Det är underbart att jag har både möjligheten och förmågan att måla och sy. Min symaskin är förresten helt underbar den med!


Visst finns det saker i mitt liv som inte är fullt så underbara, men dom väljer jag helt enkelt att strunta i så gott det går.   Dom förtjänar ändå ingen större uppmärksamhet. Om man väljer att fokusera på allt bra man har omkring sig så blir faktiskt livet underbart roligt att leva!


Sen har det ju faktiskt hänt nåt som gör livet extra underbart just nu...   Jag vet inte riktigt hur det gick till, men plötsligt trillade det in en alldeles speciell och naturligtvis helt underbar person i mitt liv. Det är underbart att ha nån att tycka om och det är lika underbart att veta att det finns nån som tycker om en tillbaka!   


Och självklart har Kalle Moraeus och Orsa spelmän en given plats i dagens inlägg, varsågoda!



Ovido - Quiz & Flashcards