Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Mari - 28 januari 2010 12:59

Älsklingen ringde och sa att jag skulle vänta med snöskottningen tills han kommer hem så då passar jag på och lägger upp lite bilder på sånt jag sytt/tryckt på senaste tiden.


"Pimpad" t-shirt från H&M. Från början en helt vanlig slät killtröja som jag klippt upp lite i halsringningen och tryckt en puma på.



  

Fleecetröja till yngsta tjejen.



  

Huvtröja till sonen.



  

Draperad ärmlös top på min hemmagjorda provdocka.



    

Huvtröja med "Ola Salo-foder" som tonårsdottern säger.



  

Draperad långärmad tunika, min favvis!



 

  

  

Och så mina goa jeans förstås! Det var verkligen roligt att sy jeans, det blir fler så snart jag har råd att göra mig en sväng till Ohlssons tyger i Sundsvall. Allt jag sytt hittills kommer från deras bord med stuvar. Jag fullkomligt dreglar när jag går in där, det finns jeanstyg, velour, fleece, plysch, päls, ja allt möjligt! Om jag nån gång skulle vinna en miljon så råder det inga tvivel om var jag skulle spendera den...   






  

Av Mari - 28 januari 2010 12:43

 Undrar just hur länge det tänker snöa? Vi skottade två gånger igår och i morse var jag ut och tog bort plogkanten så älsklingen skulle ta sig ut med bilen. Och nu behöver det i allra högsta grad skottas igen.    Men det är ju bra för skoterföret. I söndags när jag och sonen var ute och åkte såg det mest ut som dom kört en mossrivare på leden istället för att sladda den...


Idag har det inte heller blivit nåt sytt, fastnade här och gjorde om bloggen istället. Tyckte den blev ganska fin faktiskt!


Härom dagen var jag in på Kupan och fyndade en enorm kjol, en stickad tröja, en kitchig blå glansig blus och en rutig herrskjorta. Det var halva priset på allt så jag kom undan med 83 spänn för alltihop. Det är helt ok. Fynden ligger nu i "ateljén" i väntan på en make over. Kjolen ska bli en blus, den blå blusen ska bli en något mindre blus än den är idag, den stickade tröjan ska bli en nätt liten kortärmad kofta och herrskjortan ska bli en blus den också. Bilder på före och efter kommer så småningom.


Nä, nu kan jag nog inte sitta här och slöa längre, det är bara att gå ut och hugga tag i snöskottningen. Men det är ju bra motion i alla fall!   


Ha det gott!


//Mari

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards