Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Mari - 27 januari 2010 13:25

Nu när jag ska leka designer och sömmerska så måste jag ju ge syhörnan i tvättstugan ett flashigt namn, eller hur? Jag har gått länge och grunnat på en massa olika namn men naturligtvis är alla bra namn redan upptagna. Av en slump under mitt surfande på nätet hittade jag idag en ordlista på esperanto och tänkte att där borde man ju faktiskt hitta nåt ord som inte redan är upptaget. Så jag letade bland alla sömnadsrelaterade ord och hittade då ordet "pinglo" som betyder synål. Det var lite gulligt tyckte jag så det får duga så länge!


Jag skulle ha lagt upp lite bilder på sånt jag sytt och kommande projekt, men nu har det omtalade snöovädret kommit hit till Vattjom så jag tror jag måste gå ut och skotta lite istället. Men bilder kommer, jag har mycket på gång nu!


//Mari

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards