Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Tröttare än trött

Av Mari - 3 mars 2010 08:01

Hur trött kan man vara egentligen? Jag sov nästan två timmar igår eftermiddag för då var jag så slut så det bara snurrade i skallen och ändå kunde jag utan problem somna på kvällen. Var till doktorn i torsdags och försökte förklara hur jag mår men som vanligt kändes det som att det inte riktigt fanns tid att lyssna. Doktorn tittade som hastigast på mina ömma leder, lyssnade på hjärta och lungor och tog blodtrycket. Sen fick jag gå och lämna blodprov och sen var det klart. Och som vanligt kommer proverna inte att visa nånting. Har gått igenom det där ett flertal gånger under årens lopp och det har aldrig gett nåt resultat. Jag är tydligen hur frisk som helst men ändå har jag ont överallt och är tröttare än trött. Det som skilde provtagningen den här gången från tidigare gånger var att det togs ett reumatiskt prov för att försöka förklara ledvärken, men jag tvivlar på att det kommer att synas nåt på det. Min mamma har varit reumatiker sen hon var runt tjugo och hon var så illa däran i början att det inte fanns några tvivel om vad det handlade om men ändå visade blodproverna ingenting. Det var visserligen ett antal år sen och kanske tekniken har förbättrats sen dess, men jag hyser inga större förhoppningar. Jag ska i alla fall få remiss till en reumatolog på sjukhuset.


Trött blir jag även på min bil. Det är nånting som ligger och drar ström hela tiden så ofta när man ska ha bilen så är batteriet urladdat, särskilt om man inte kört på ett par dagar. Jag anade att det skulle vara så även idag och mycket riktigt fanns det inte ström ens till att låsa upp centrallåset. Tur att det går att öppna dörren med nyckel. Jag börjar bli ganska flink på att sätta batteriet på laddning nu men idag var naturligtvis ena kabeln på laddaren tvungen att gå av och fjädern som sitter i klämman trillade också ur. Nåja, inget som inte en avbitartång kan fixa. Men jag hade gärna sluppit krångla för det blåser småspik ute idag, fy sjutton vad kallt det var fast det bara visar sju minusgrader på termometern.


Nä, kanske man borde gå och duscha och fixa lite här hemma innan det är dags att skjutsa dottern till bussen. Hon ska åka till pojkvännen i Gnesta några dagar.


Ha det gott!


//Mari

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari - 30 juni 2011 23:27

Från och med nu kommer inte den här bloggen att uppdateras mera, men ni är välkomna att följa mig på min nya blogg: marisdagbok.blogspot.com   Av nån anledning funkade det inte att göra länken klickbar ikväll. Jo, klickbar blev den, men den ledde...

Av Mari - 29 juni 2011 09:55

Jag har tröttnat lite på min gamla bloggdesign så jag håller på och provar mig fram till nått nytt. Därför kan det se lite rörigt ut här ett tag!       ...

Av Mari - 27 juni 2011 12:03

...på väg hem från Åland, men jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är bra eller dåligt. Å ena sidan är ju hemma alltid hemma, det är ju där jag har mina barn och katten. Men å andra sidan är det på Åland jag har min älskade Ålänning och det ä...

Av Mari - 22 juni 2011 23:54

Min symaskin är verkligen världens roligaste leksak!   Har sytt en mamma-necessär och två smånecessärer, en hel familj som Älsklingen sa. *S*                       ...

Av Mari - 16 juni 2011 23:30


...man måste bege sig långt hemifrån för att uppleva nåt fint. Jag tog en liten promenad till Ängomstjärn här i Matfors idag och det var en riktigt härlig utflykt bara ett stenkast från där jag bor.         ...

Ovido - Quiz & Flashcards